Polski oddział GlaxoSmithKline, będący częścią globalnej firmy z sektora ochrony zdrowia, wdrożył we współpracy z Gavdi Polska nowoczesne i przyjazne użytkownikom narzędzia zarządzania czasem pracy. Firma zdecydowała się na implementację takich rozwiązań jak Gavdi TM Box, Gavdi Time Management Platform, Gavdi Self Service Platform oraz udostępnienie wewnętrznego Portalu HR na urządzeniach mobilnych. Wdrożenie zakończyło się w lipcu 2020 r. i objęło ok. 2,5 tys. użytkowników w czterech spółkach: GlaxoSmithKline Pharmaceuticals, GSK Services, GlaxoSmithKline Consumer Healthcare oraz GSK Commercial.
Celem projektu było podniesienie efektywności zarządzania oraz umożliwienie samoobsługi pracowniczej, co udało się osiągnąć poprzez implementację nowoczesnych narzędzi Gavdi. GlaxoSmithKline zależało też na dostępie do aplikacji z poziomu urządzeń mobilnych oraz przeglądarki internetowej bez konieczności instalowania dodatkowego oprogramowania na stacjach roboczych.
Wdrożenie objęło autorskie narzędzie Gavdi TM Box – prekonfigurowany pakiet rozwiązań do obsługi procesów planowania, ewidencji i analizy czasu pracy w zgodzie z przepisami prawa wynikającymi z Kodeksu Pracy oraz wewnętrznymi regulaminami klienta, stworzony w oparciu o standard SAP ERP HCM. Dzięki temu rozwiązaniu menedżerowie mogą na bieżąco kontrolować grafik swojego zespołu oraz niezwłocznie reagować w przypadku niespodziewanych nieobecności, aktualizując harmonogram i informując o zmianach pracowników. System rozszerzono o zestaw aplikacji samoobsługowych Gavdi Time Management Platform umożliwiających menedżerom i kierownikom kompleksowe zarządzanie danymi czasu pracy, samodzielne planowanie harmonogramów oraz rozliczanie czasu pracy pracowników. Platforma funkcjonuje w oparciu o technologię chmurową z wykorzystaniem intuicyjnego interfejsu Fiori, co pozwala użytkownikom na dostęp do systemu poprzez różne typy urządzeń i z dowolnego miejsca.
– Zarządzanie czasem pracy w spółkach prowadzących globalną działalność to istotny element dla prawidłowego funkcjonowania firmy. Dlatego tak ważna jest implementacja nowoczesnych narzędzi pozwalających na optymalizację procesów związanych z planowaniem i ewidencją czasu pracy oraz łatwo dostępnych z dowolnego urządzenia. Niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania procesów jest również zapewnienie narzędzia dostosowanego do aktualnych wymogów prawnych obowiązujących w danym kraju – mówi Bogdan Siwiński, Kierownik Projektu ze strony Gavdi Polska.
Istotnym elementem projektu zrealizowanego dla GlaxoSmithKline było wdrożenie rozwiązania Gavdi Self Service Platform. Firmie zależało na dostępie do platformy pozwalającej na samoobsługę pracowniczą i menedżerską umożliwiającą kompleksowe zarządzanie danymi pracowników z poziomu dowolnego urządzenia.
– Jednym z ważniejszych elementów wdrożenia było dla nas uruchomienie narzędzia Gavdi Self Service Platform, które pozwala pracownikom na samoobsługę w zakresie m.in. aktualizacji danych osobowych. Platforma jest dostępna z poziomu przeglądarki internetowej oraz urządzeń mobilnych i zastąpiła narzędzie, które w GlaxoSmithKline wykorzystywaliśmy do tej pory. To wygodne rozwiązanie, szczególnie dla pracowników, którzy często podróżują służbowo – dzięki mobilnemu dostępowi do aplikacji mogą w dowolnym momencie dopełnić formalności bez konieczności kontaktu z działem kadr czy instalowania na komputerze dodatkowego oprogramowania – mówi Marek Mazur, HR Service & Payroll Lead, Poland, Nordics, Baltics & Adriatics, GlaxoSmithKline.
GlaxoSmithKline to jedna z wiodących firm prowadzących działalność w zakresie ochrony zdrowia. GSK dostarcza polskim pacjentom ponad 300 leków i produktów ochrony zdrowia oraz prowadzi działalność badawczą i rozwojową w zakresie badań klinicznych nad nowymi lekami.
Link do strony artykułu: https://wm3.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/glaxosmithkline-zarzadza-czasem-pracy-dzieki-nowoczesnym-narzedziom-dostarczanym-przez-gavdi-polska